2020. 10. 20. 00:00

ikop-310-15-2017-00014

Megvalósítási fázisba lépett a HKIR/NEJP projekt

Kezdetét vette a Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer fejlesztésének megvalósítása

Kedvezményezett neve KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (konzorciumvezető) Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (konzorciumi tag)
Projekt címe A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utastájékoztatási, jegyértékesítési, és irányítási informatikai rendszerek fejlesztése
A projekt szerződött támogatási összege és a támogatás mértéke IKOP-3.1.0-15-2017-00014: 7  903 200 000 Ft – a támogatás mértéke 44,4%
IKOP-3.2.0-15-2017-00028: 9 896 800 000 Ft – a támogatás mértéke 55,6%
Összesen: 17 800 000 000 Ft – a támogatás mértéke 100,0%
(Támogatási szerződésenként és Kedvezményezettenként) IKOP-3.1.0-15-
2017-00014
IKOP-3.2.0-15-
2017-00028
IKOP-3.1.0-15-
2017-00014
IKOP-3.2.0-15-
2017-00028
6 038 399 999 Ft
(44,4%)
7 561 600 001 Ft
(55,6%)
1 842 600 000 Ft
(44,4%)
2 307 400 000 Ft
(55,6%)
Összesen: 13 600 000 000 Ft Összesen: 4 200 000 000 Ft
A projekt tartalmának bemutatása 2. projektelem: HKIR Kiszolgáló Rendszerek és Fedélzeti Eszközök
  • Egységes jegyértékesítési rendszer (EGYJEGY, a MÁV-ban már működő JÉ rendszer kiterjesztésével)
  • Fődiszpécseri rendszer
  • Kontaktcenter
  • Jegykiadó automaták
  • Autóbusz OBU-k, jegyértékesítő funkcióval
  • Validátorok
  • Ellenőri készülékek
3. projektelem: HKIR Megrendelői Rendszerek
  • Közszolgáltatás működési eljárásrend
  • Közhiteles adatok feltöltése és karbantartása
  • Menetrend tervezés és hálózat tervezés
  • Közszolgáltatás kontrolling
1. projektelem: HKIR Központ (NEJP Központ)
  • Utazási kártya (NEK kompatibilis)
  • Kedvezmény-elszámolási rendszer (NEK, eSZIG)
  • Utazástervező és utastájékoztatás
  • Elszámoló rendszer
  • Adattárház
  • Pilot rendszerek
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021. június 29.

A versenyképes közösségi közlekedési rendszerek kialakításának feltétele a szolgáltatásokhoz történő hozzáférhetőség, illetve a szolgáltatási színvonal javítása, ennek keretében a széles körben és könnyen elérhető utazási információk és a minél több formában és felületen történő menetjegy-értékesítés biztosítása. Ezek megvalósításához elengedhetetlen egy országos Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer a helyközi közösségi közlekedési közszolgáltatás optimalizálására és a helyi közlekedési közszolgáltatással való összehangolására (HKIR), amely biztosítja az elektronikus jegyértékesítés és valós idejű utastájékoztatás, valamint utazástervezés lehetőségét, illetve amely alkalmas a megrendelői feladatok ellátásának kiszolgálására.

A HKIR kialakításával egységes közlekedési informatikai háttérrendszer jön létre, az egyes meglévő rendszerek között megvalósul az átjárhatóság, elérhetővé válik a közösségi közlekedés utazási igényeken alapuló, összehangolt és hatékony működtetése.

A kedvezményezettek neve és elérhetősége: KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
1119 Budapest, Than Károly u. 3-5.
Telefon: +36 (1) 371 5936
www.kti.hu
HKIR kapcsolatfelvétel: egyjegy@kti.hu

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
1027 Budapest, Kapás u. 6 -12.
Telefon: +36 1 800 8070
www.nmzrt.hu
Támogató szervezet neve és elérhetősége: Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal: www.palyazat.gov.hu
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 896-0000

IKOP-3.1.0-15-2017-00014  
A Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer projekten belül a HKIR Központ (NEJP Központ) szakmai megvalósítása – a fejlesztésre közbeszerzési eljárás eredményeként kötött vállalkozási szerződéssel összhangban – ütemezetten halad.

A fejlesztés első teljesült szakaszában átadásra és átvételre kerültek a HKIR Központ (NEJP Központ) szolgáltatásait futtató központi infrastruktúra elemek (HW+SW), továbbá a rendszer felépítését és működését leíró műszaki dokumentációk (a NEJP rendszer magasszintű bemutatása, Informatikai rendszerterv, Architektúra terv, Előzetes logikai rendszerterv, KAR kártyanyilvántartás követelményei és megvalósulásuk, Szállító oldali tesztelési terv, Szállító oldali tesztelési jegyzőkönyv, Infrastruktúra felhasználási terv, Oktatási terv, Tesztelési stratégia).

A második szakasz első két mérföldkövének teljesülésével átadásra és átvételre kerültek a HKIR Központ (NEJP Központ) fejlesztéséhez, a pilotok elindításához szükséges, valamint a teljes rendszer részét képező joghatályos közlekedési alapadatok (hálózat, menetrend, tarifáláshoz nélkülözhetetlen díjszabási távolságok, útvonaltervezéshez szükséges átszállási kapcsolatok); továbbá a papír és elektronikus személyi igazolvány alapú értékesítést, validálást és elszámolást kiszolgáló funkcionalitások és ezek mögöttes szoftverelemei. Mindezek mellett a pilot előkészítéséhez átadásra és átvételre került 63 db buszokra szerelendő fedélzeti számítógép és díjtermék érvényesítő készülék, 63 db járműre szerelendő, az értékesítés vizuális rögzítését végző kamera, 55db ellenőri kézikészülék és 4 db elővételi pénztári munkaállomás is.

Jelenleg a második szakasz harmadik és negyedik mérföldköveiben szükséges további szoftveres fejlesztések zajlanak, amelyek a közlekedési kártyák Belügyminisztérium Nemzeti Elektronikus Kártyarendszeréhez illeszkedő és megfelelő biztonságú szoftveres kibocsájtási rendszereit készítik elő. Utóbbi mérföldkő keretében valósulhat meg a beszerzett pilot eszközök telepítése az éles üzemi tesztelésbe bevont járatokra és a kiszolgáló helyiségekbe.

A fejlesztés harmadik szakaszában a lebonyolított pilotok tapasztalatait értékelik ki a szakemberek, és elvégzik az esetlegesen szükséges korrekciókat, majd a rendszert annak teljes dokumentációjával együtt üzemeltetésre alkalmas állapotban átadják. A HKIR Központ (NEJP Központ) fejlesztésének ezen utolsó sikeres szakaszát követően a HKIR projekt részeként megkezdődhet az országos kiterjesztés és a szolgáltatás egységes bevezetése.


Letöltés...