2020. 10. 20. 00:00

IKOP-3.1.0-15-2017-00014

Kedvezményezett neve KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (konzorciumvezető) Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (konzorciumi tag)
Projekt címe A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utastájékoztatási, jegyértékesítési, és irányítási informatikai rendszerek fejlesztése
A projekt szerződött támogatási összege és a támogatás mértéke IKOP-3.1.0-15-2017-00014: 7  903 200 000 Ft – a támogatás mértéke 44,4%
IKOP-3.2.0-15-2017-00028: 9 896 800 000 Ft – a támogatás mértéke 55,6%
Összesen: 17 800 000 000 Ft – a támogatás mértéke 100,0%
(Támogatási szerződésenként és Kedvezményezettenként) IKOP-3.1.0-15-
2017-00014
IKOP-3.2.0-15-
2017-00028
IKOP-3.1.0-15-
2017-00014
IKOP-3.2.0-15-
2017-00028
6 038 399 999 Ft
(44,4%)
7 561 600 001 Ft
(55,6%)
1 864 800 000 Ft
(44,4%)
2 335 200 000 Ft
(55,6%)
Összesen: 13 600 000 000 Ft Összesen: 4 200 000 000 Ft
A projekt tartalmának bemutatása 2. projektelem: HKIR Kiszolgáló Rendszerek és Fedélzeti Eszközök
  • Egységes jegyértékesítési rendszer (EGYJEGY, a MÁV-ban már működő JÉ rendszer kiterjesztésével)
  • Fődiszpécseri rendszer
  • Kontaktcenter
  • Jegykiadó automaták
  • Autóbusz OBU-k, jegyértékesítő funkcióval
  • Validátorok
  • Ellenőri készülékek
3. projektelem: HKIR Megrendelői Rendszerek
  • Közszolgáltatás működési eljárásrend
  • Közhiteles adatok feltöltése és karbantartása
  • Menetrend tervezés és hálózat tervezés
  • Közszolgáltatás kontrolling
1. projektelem: HKIR Központ (NEJP Központ)
  • Utazási kártya (NEK kompatibilis)
  • Kedvezmény-elszámolási rendszer (NEK, eSZIG)
  • Utazástervező és utastájékoztatás
  • Elszámoló rendszer
  • Adattárház
  • Pilot rendszerek
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2023. december 31

A versenyképes közösségi közlekedési rendszerek kialakításának feltétele a szolgáltatásokhoz történő hozzáférhetőség, illetve a szolgáltatási színvonal javítása, ennek keretében a széles körben és könnyen elérhető utazási információk és a minél több formában és felületen történő menetjegy-értékesítés biztosítása. Ezek megvalósításához elengedhetetlen egy országos Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer a helyközi közösségi közlekedési közszolgáltatás optimalizálására és a helyi közlekedési közszolgáltatással való összehangolására (HKIR), amely biztosítja az elektronikus jegyértékesítés és valós idejű utastájékoztatás, valamint utazástervezés lehetőségét, illetve amely alkalmas a megrendelői feladatok ellátásának kiszolgálására.

A HKIR kialakításával egységes közlekedési informatikai háttérrendszer jön létre, az egyes meglévő rendszerek között megvalósul az átjárhatóság, elérhetővé válik a közösségi közlekedés utazási igényeken alapuló, összehangolt és hatékony működtetése.

A kedvezményezettek neve és elérhetősége: KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
1119 Budapest, Than Károly u. 3-5.
Telefon: +36 (1) 371 5936
www.kti.hu
HKIR kapcsolatfelvétel: egyjegy@kti.hu

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
1027 Budapest, Kapás u. 6 -12.
Telefon: +36 1 800 8070
www.nmzrt.hu
Támogató szervezet neve és elérhetősége:

Miniszterelnökség
Közlekedési, Környezeti és Energiahatékonysági Fejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.
Széchenyi 2020 információs oldal: www.palyazat.gov.hu
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 896-0000

IKOP-3.1.0-15-2017-00014  
A Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer projekten belül a HKIR Központ (NEJP Központ) szakmai megvalósítása – a fejlesztésre közbeszerzési eljárás eredményeként kötött vállalkozási szerződéssel összhangban – zárult.

A NEJP fejlesztés I. szakaszában átadásra és átvételre kerültek a HKIR Központ (NEJP Központ) szolgáltatásait futtató központi infrastruktúra elemek (HW+SW), továbbá a rendszer felépítését és működését leíró műszaki dokumentációk.

A II. szakasz első mérföldkövének teljesülésével átadásra és átvételre kerültek a HKIR Központ (NEJP Központ) fejlesztéséhez, a pilotok elindításához szükséges, valamint a teljes rendszer részét képező joghatályos közlekedési alapadatok (hálózat, menetrend, tarifáláshoz nélkülözhetetlen díjszabási távolságok, útvonaltervezéshez szükséges átszállási kapcsolatok).

A szakasz második üteme a papír és elektronikus személyi igazolvány alapú értékesítést, validálást és elszámolást kiszolgáló funkcionalitások és ezek mögöttes szoftverelemei, valamint a pilotok előkészítéséhez szükséges, autóbuszokra szánt fedélzeti számítógépek, díjtermék érvényesítő készülékek, kamerák, ellenőri kézikészülékek és elővételi pénztári munkaállomás átvételével zárult.

A második szakasz harmadik mérföldkövében további szoftveres fejlesztések történtek a Nemzeti Elektronikus Kártyarendszerhez (NEK) illeszkedő közlekedési kártyák megfelelő biztonságú kibocsátási rendszereinek előkészítése érdekében és átadásra kerültek a kártyák feliratozásához, megszemélyesítéséhez szükséges eszközök (lézergravírozó, megszemélyesítő terminál és nyers kártyák). A második szakasz végső fázisában egyebek mellett megtörtént a beszerzett fedélzeti eszközök kiegészítése virtuális érvényesítési pontokkal (QR kódok, NFC tag-ek és bluetooth beacon eszközök) sor került a pilot eszközök a tesztelésbe bevont járművekre történő telepítésére és elkészültek az üzemeltetéshez szükséges dokumentációk .

A projekt III. szakasz keretében pilotok lebonyolításával folytatódott, majd a rendszer a fedélzeti tesztek tapasztalatai alapján üzemeltetésre alkalmas állapotban, annak teljes dokumentációjával együtt átvételre került. A  utolsó sikeres szakasz  zárásának eredményelánt, a HKIR projekt részeként megkezdődhet a szolgáltatás egységes bevezetése.


Archív

Letöltés...